Ideu stavebnice Bitbeam představil Jason Huggins světu v roce 2011, tehdy šlo o vyřezávané díly, které dodržovali rozměry stavebnice LEGO® Technic. Tedy byla s ní kompatibilní. Jason později publikoval i OpenSCAD knihovnu pro tvorbu jednotlivých dílků, nicméně s dalším vývojem nepokračoval.
Stavebnici si však všiml učitel z Poličky Tomáš Feltl, který rozšířil základní dílky o celou škálu krabiček pro Arduino čidla. Vedle STL modelů však zveřejnil i modely pro aplikace, které umožňují tvorbu komunitních návodů zejména pro stavebnici LEGO®. Protože však od původního konceptu byly Tomášovi výtvory opravdu vzdálené, stavebnici obohatil o písmeno m, tedy m-BITBEAM.
Dalším pokračovatelem se stal Ondřej Tůma, který vytvořil velmi bohatou knihovnu pro OpenSCAD, a pomocí této knihovny začal automaticky generovat nejen STL a DAT soubory, ale i kompletní katalog dílků. Těch je v době psaní toho textu 272 druhů, a neustále přibývají další.
Stavebnice je chráněná licencí Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0). Autoři chtějí udržet přístupnost stavebnice aby si ji mohli majitelé 3D tiskáren volně tisknout. Pro další financování projektu tak byl zvolen přístup zpoplatnění dalších materiálů.
Základní jednotkou dílku je kostička s rozměry 8 mm x 8 mm x 8 mm. Pokud dílek obsahuje díru, má průměr 4.8 mm. Původním spojovacím prvkem je M4 šroub, který byl v některých modelech nahrazen plastovými trny. Ty mají na konci tvar o něco širších vidliček, aby v dílkách lépe držely. Závisí však na materiálu, ze kterého se tisknou a tisk těchto trnů může být tiskařská výzva.